Alles voor je vakantie

Categorie archief:

Artikelen in de rubriek: China 2015

Woensdag 21 oktober; 1e volledige dag op de Sinorama Gold nr 8 cruise boot;

Woensdag 21 oktober; 1e volledige dag op de Sinorama Gold nr 8 cruise boot; Vanochtend rond 6 uur is het schip voor anker gegaan, om 7.40 uur klinkt er in alle hutten een zacht muziekje gevolgd door de melding dat de ontbijtzaal open…

Tekst Bus 5 lied; Woonboot

(melodie; we hebben een woonboot, die ligt in de Amstel) We are here together to tell you a story. We are on the Yang-tse and have lots of Fun. And we are the members of Bus Number 5, Yeah. And Bruce is our…

Terugblik China;

China is een compleet andere wereld (nu we er geweest zijn moeten we onze vooroordelen misschien wel bijstellen) in willekeurige volgorde zijn de volgende statements in de afgelopen 2 weken regelmatig voorbij gekomen; 1) welvarender als verwacht; in de steden waar wij geweest…

Afscheid van China, Bruce en de groep

Woensdag 28 oktober; aan al het leuke komt een eind; na het ontbijt bedankt iedereen op zijn of haar manier Bruce voor zijn goede en leuke begeleiding tijdens onze China trip, en dan gaan we voor de laatste keer met onze koffers de…

Terug in Shanghai

Dinsdag 27 oktober; terug naar Shanghai Om 8 uur, na een overweldigd uitgebreid en goed ontbijt, rijden we met de bus terug naar Shanghai. Onderweg rijden we langs het grootste overdekte gebouw ter wereld; deze wordt gebruikt voor o.a. (auto) tentoonstellingen. Bij de…

Shanghai en shouzou

Maandag 26 oktober; vanochtend worden we wakker in Shanghai (24,5 miljoen inwoners) we hebben een klein beetje uitgeslapen, als we na het ontbijt terug op de kamer komen en de elektriciteit met het pasje activeren schuiven de overgordijnen automatisch open, en gaan de…

25 oktober; Wuhan

Zondag 25 oktober; ontbijt tot 8.00 uur, om half 9 vertrekt onze bus, we rijden ongeveer 4 uur landinwaarts naar Wuhan. Onderweg vertrelt Bruce het een en ander over de omgeving maar ook veel over zijn persoonlijke leven in China, zo is hij…

24 oktober; Jingzhou

Zaterdag 24 oktober; als we wakker worden ligt de boot inmiddels tegen de wal (geen spectaculair uitzicht). Deze ochtend is er geen excursie gepland, Sandra gaat voor de 2e acupunctuur behandeling, de rest zoekt een plaatsje op het achterdek (2 van de 3…

okt

Vrijdag 23 oktober Three Gorges Dam (compleet)

Vrijdag 23 oktober; wake up call; 6.15 uur. Want om 7.20 uur vertrekt de excursie 3-kloven dam. Sandra kan bijna niet meer lopen, zij blijft aan boord en heeft afspraak bij de dokter; de behandeling (acupunctuur en massage) maakt het lopen iets makkelijker,…

22 oktober

Donderdag 22 oktober; geen wake up call, maar gisteravond is bekend gemaakt dat we rond 7 uur in de ochtend kleine kloven zullen passeren, Hans en Linda hebben op het 6e achterdek gekeken, Sandra vanaf het balkon en Wouter vanaf het randje van…